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    Aquarium Terrarium Coming Soon



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Aquarium-store.ch

Dieses Thema im Forum "Händler-Diskussionen" wurde erstellt von deuxgod, 10. Mai 2017.

  1. deuxgod

    deuxgod

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    I would like to share my experience with this store.


    I ordered some items on April 30 (Sunday), paid with PayPal and received a automated email saying that the payment was done. On May 1st I received a new email saying that the shipment would be probably done on May 10. Since in the order there was 2 lights that I needed for my plants I sent an email asking if it would be possible to speed up the order. I haven't received any answer to that.


    On May 8 I sent a new email asking if everything was ok with the order and if it would be sent on the promised date. Again I received no answer.


    On May 9 I received a new email saying that the order status changed to "sent" and that if I had any question I should reply to that email. Since there was no tracking number neither in the email or my customer account, this morning I replied to the email asking for a tracking number. Yet again there was no answer.


    In my post.ch account there's no registry of a package on my way since yesterday (usually I can always check there if any package is coming since the moment they send it till it's delivered).


    I would hope to receive my order this week since my plants are craving for light, but seeing that there's no register of a delivery on post.ch I'm loosing my hope. Good thing is that I paid with PayPal so I can always file a complain if the delivery is not done. Has anyone that ordered from aquarium-store.ch received a tracking number for their order? Or how long it took to deliver after the status changed to sent?


    Until now I'm very disappointed with the lack of communication from this company. I'll update if in the mean time I receive my order.


    Kind regards, Nuno

    Translated with google translate (sorry for the grammatical errors that may appear)

    Ich möchte meine Erfahrung mit diesem Laden teilen.

    Ich bestellte einige Artikel am 30. April (Sonntag), bezahlt mit PayPal und erhielt eine automatisierte E-Mail sagen, dass die Zahlung getan wurde. Am 1. Mai erhielt ich eine neue E-Mail, die besagt, dass die Sendung wahrscheinlich am 10. Mai stattfinden würde. Da in der Bestellung gab es 2 Lichter, die ich für meine Pflanzen brauchte, schickte ich eine E-Mail, ob es möglich wäre, die Bestellung zu beschleunigen. Ich habe keine Antwort darauf erhalten.

    Am 8. Mai schickte ich eine neue E-Mail, die fragte, ob alles in Ordnung sei mit dem Auftrag und wenn es auf das versprochene Datum geschickt würde. Wieder erhielt ich keine Antwort.

    Am 9. Mai erhielt ich eine neue E-Mail, die besagt, dass der Bestellstatus auf "gesendet" geändert wurde und dass, wenn ich irgendeine Frage hätte, ich auf diese E-Mail antworten sollte. Da gab es keine Spurhaltungsnummer weder in der E-Mail oder mein Kundenkonto, heute Morgen habe ich auf die E-Mail gefragt, die nach einer Tracking-Nummer fragt. Noch einmal gab es keine Antwort.

    In meinem post.ch-Konto gibt es seit dem gestern kein Registern eines Pakets auf meinem Weg (normalerweise kann ich immer dort überprüfen, ob ein Paket kommt, seit sie es geschickt haben, bis es geliefert wird).

    Ich würde hoffen, meine Bestellung in dieser Woche zu erhalten, da meine Pflanzen nach Licht streben, aber sehen, dass es kein Register für eine Lieferung auf post.ch gibt. Ich verliere meine Hoffnung. Gute Sache ist, dass ich mit PayPal bezahlt habe, damit ich immer eine Beschwerde einreichen kann, wenn die Lieferung nicht erfolgt ist. Hat jemand, der von aquarium-store.ch bestellt hat, eine Tracking-Nummer für ihre Bestellung erhalten? Oder wie lange dauert es, bis der Status geändert wurde, um zu senden?

    Bis jetzt bin ich sehr enttäuscht von dem Mangel an Kommunikation von dieser Firma. Ich werde aktualisieren, wenn ich in der Zwischenzeit meine Bestellung bekomme.

    Mit freundlichen Grüßen, Nuno
     
  2. A.H

    A.H Gönner/in

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    Hi

    Well a question in english thats something new in here ;)
    If you find any mistakes i'm sorry but it's late ;)

    I orderd food there, they send no tracking number so thats normal.uino
    After I got the confimation of the shippment it tooks 3-4 days until i got it, so everything went right.
     
  3. deuxgod

    deuxgod

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    [QUOTE = "AH, post: 465525, member: 6883"] Hi

    Well a question in english thats something new in here ;)
    I'm sorry but it's late ;)

    I orderd food there, they send no tracking number so thats normal.uino
    After I got the confusion of the shippment it took 3-4 days until I got it, so all went right. [/ QUOTE]

    Thank you for your reply. We moved to Switzerland two years ago from the Netherlands but since our works don't require German we still didn't had the proper time to learn it, just the basic words for greeting and stuff like that. Since I do find this forum a wonderful source of knowledge I couldn't pass on the opportunity to try to blend in (using google translate that is).

    I hope to receive the package by Friday, or I'll have to wait another weekend. But at least I'm relieved that they do deliver their orders, still their lack of communication is a real bummer that will prevent me from buying from them ever again.

    Have a good night!
     
  4. A.H

    A.H Gönner/in

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    Hi

    So your motherlanguage isn't that far from german ;)
    For me the communitation in english isn't that hard( using it beside french on work) but some could have some problems with writting answers in english so propably you'll get some answers less ;) But it is defintly an enrichment!

    I also send them some mails, but didn't got any answer. In my opinion( working in a client service) not the best service.

    If you're looking for a good shop: Reut-Aquaristik has a similar sortiment and i made good experience.
     
  5. deuxgod

    deuxgod

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    Actually, my original mother language is Portuguese. We moved to Netherlands for the PhD and we lived there for 5 years, then we received better proposals to Switzerland so we moved. I know that by writing in English the chance of getting an answer is lower, that's why I always try to translate my messages into German with Google translate, however, it's always prone to grammatical errors, but at least most people has a chance to understand what I'm talking about :D

    I checked the shop you sugested, despite having some things that I want, they are missing the JUWEL High-Lite lamps that I was looking for. In most of the stores in town they are expensive at around 24CHF/lamp, however at aquarium-shop.ch they were at 14.45CHF, that's why I choose to buy from them. But since there's no communication channel with customers, next time I'll rather pay more and be better served. Also I find it rather ironic, that in plain 2017, an online store doesn't share a tracking number for an order... I bought tons of stuff online since we moved here, from galaxus, PC-ostschweiz, etc, and they always sent me a tracking number to keep up with my order. Heck, even things I bought in Ricardo from private sellers had either a tracking number, or a proper email stating when I should expect for the delivery.

    [​IMG]

    And where we are 3 days after the status changed to sent, and no notice on post.ch of any delivery on the way. I wonder what adventures my order is having :p
     
  6. deuxgod

    deuxgod

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    All items arrived today. I sent a 4th mail requesting for the tracking number and they did reply this time but... they didn't gave the tracking number. They just said that it should arrive today. When the package arrived it indeed had a tracking number in it that I was able to use on the post site. Despite the successfully delivery and all items being fine, because of the lack of communication I think I won't be using them anymore.
     
  7. A.H

    A.H Gönner/in

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    Well at least you got your order! Hopping the plants are doing well.

    The biggest problem with the trackingnumber is that a lot of small comanpys haven't any scanner or system to save them/sendig out a trackingnumber to the client.
    I guess that they haven't any and writte a mail with it was to time-consuming.
     

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